Tehokas rukous.

Signs of the Times - 11. Marraskuuta 1903 - Mrs. E. G. White.

Rukoileminen ei ole tapa sovittaa syntejä. Se ei ole rangaistus. Meidän ei tarvitse tulla Jumalan luo kuin tuomitut rikolliset, sillä Kristus on maksanut rangaistuksen meidän puolestamme. Hän on tehnyt sovituksen meille. Hänen verensä puhdistaa synnistä.

Rukouksemme ovat kuin kirjeitä Maasta, osoitettu isällemme taivaassa. Rukoukset, jotka nousevat vilpittömistä ja nöyristä sydämistä, varmasti saavuttavat hänet. Hän erottaa vilpittömyyden hänen adoptoiduissa lapsissaan. Hänen armonsa on yli heikkoutemme ja vahvistaa meitä heikkoudessamme. Hän on sanonut: "Pyytäkää, ja niin teille annetaan.”

Monet tässä ihmisperheessä eivät tiedä mitä heidän pitäisi pyytää. Mutta Herra on ystävällinen ja lempeä. Hän auttaa heitä heidän heikkoudessaan antamalla heille sanoja lausua. Joka tulee pyhien toiveiden kanssa, hänellä on pääsy Isän luo Kristuksen kautta. Kristus on meidän välittäjämme. Rukoukset joihin lisätään Vapahtajan ansion kultainen uhrisavu on Isän hyväksymä.

Jokainen lupaus Jumalan sanassa on meille. Laske Jehovan lupaukset, rukouksissasi, ja pyydä hänen lupauksensa. Hänen sanansa ovat tae siitä, että saat jokaisen hengellisen siunauksen, kun kysyt uskossa. Jatka rukoilemista, ja saat runsaan siunauksen, enemmän kuin kaikki, kuin voit pyytää tai kuvitella. Kouluta itsesi luottamaan Jumalaan rajattomasti. Heitä kaikki ahdistuksesi hänelle. Odota kärsivällisesti häntä ja hän tulee tekemään sen.

Meidän täytyy tulla Jumalan luo, ei omahyväisyyden hengessä, vaan nöyryydessä, kun teemme parannuksen synneistämme. Hän pystyy auttamaan meitä ja on valmis tekemään enemmän kuin voimme kysyä tai kuvitella. Hänellä on taivaan runsaus täyttää meidän tarpeemme. "Jokainen hyvä ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä". Jumala on pyhä, ja meidän on rukoiltava "pyhillä, kohotetuilla käsillä, ilman vihaa ja keskustelua."

Meidän tulee rukoilla Kristuksessa, meidän sovittelijamme nimessä. Rukouksillamme on ainoastaan arvoa, jos ne tuodaan hänen nimessään. Hän on rakentanut sillan kuilun väliin jonka synti on luonut. Hänen sovitusuhrinsa kautta hän sitoi heidät jotka uskovat häneen itseensä ja isäänsä. Hänen nimensä on ainut nimi taivaan alla jonka kautta me voimme pelastua.

Jumala on meidän kuninkaamme ja me olemme hänen huomionsa kohteita. Pelkästään Hänen tahtonsa tietäminen ei poista tarvetta tuoda nöyriä avunpyyntörukouksia hänelle ja totella tarkasti Hänen lakejaan ja tehdä yhteistyötä hänen kanssaan kun ehtona on rukoilu-vastaus rukoukset jotka vievät eteenpäin . Tällä tavoin vahvistetaan Hänen valtakuntansa sydämissämme ."

”Etsikää Herraa, kun hänet vielä voi löytää, huutakaa häntä avuksi, kun hän on lähellä! Hylätköön jumalaton tiensä ja väärintekijä juonensa, kääntyköön takaisin Herran luo, sillä hän armahtaa, turvautukoon Jumalaan, sillä hänen anteeksiantonsa on runsas.”

Meidän tulee etsiä ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskasta tahtoaan Meidän ei pitäisi vain olla valmiina vastaanottamaan siunaus jonka Jumala haluaa vuodattaa niille, jotka etsivät häntä kaikesta sydämestä, nuhteettomasti ja totuudessa. Meidän täytyy pitää sydämemme auki, jos haluamme saada Kristuksen armon.

Emme saisi pitää saarnaa Herralle rukouksissamme. Ei meidän tarvitse kertoa elämän historiaamme hänelle. Emme voi sanoa mitään sellaista, jota hän ei jo tuntisi. Hän tuntee sisimpämme. Jokainen salaisuus paljastettua hänelle. Mikään ei voi olla piilossa häneltä.

Kummallinen kieli on sopimatonta rukouksessa, riippumatta siitä onko rukous suoritettu saarnatuolista, lähimmäisten piirissä tai yksityisyydessä. Varsinkin julkisessa rukouksessa tulisi käyttää yksinkertaista kieltä, jotta muut voivat ymmärtää, mitä sanot ja liittyä yhdessä rukoukseen.

Jumala kuulee rukouksen, jota tarjotaan perhepiirissä, jos ne ovat peräisin hartaasta sydämestä. Jeesus sanoo: "Sillä missä kaksi tai kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä."

Älä unohda yksityistä rukousta. ”Kun sinä rukoilet, mene sisälle huoneeseesi, sulje ovi ja rukoile sitten Isääsi, joka on salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut."

Meidän ei pitäisi olla niin hukkuneita ajatuksiimme synneistämme ja puutteistamme, jotta emme enää voisi rukoilla. Jotkut ymmärtävät suuren heikkoutensa ja syntinsä , ja lannistuvat. Saatana ajaa hänen tumman varjonsa väliin ja Herra Jeesuksen, heidän sovitusuhrinsa. He sanovat että on hyödytöntä minulle rukoilla. Rukoukseni ovat sekoitettu pahoilla ajatuksilla, että Herra ei kuule heitä. Nämä uskomukset tulevat Saatanasta. Kristus kohtasi ja vastusti näitä kiusausta ihmisenä, ja hän tietää, miten auttaa niitä, joita koetellaan tällä tavalla. Hän "huusi kyyneliin, kun hän rukoili ja vetosi" Meidän puolestamme.

Monet, jotka eivät ymmärrä, että heidän epäilykset tulevat Saatanasta , tulevat masentuneiksi ja kukistetuiksi taistelussa.

Älä lopeta rukoilemista vaikka ajatuksesi ovat pahoja. Jos osaisimme rukoilla oikealla tavalla omassa viisaudessa ja voimassamme, voisimme myös elää oikein, ja emme tarvitsisi mitään sovitusuhria. Mutta epätäydellisyys lepää koko ihmiskunnan yllä. ylennä, kouluta mieli niin, että voit yksinkertaisuudessa kertoa Herra mitä tarvitset. Kun kannat rukouksesi Jumalalle ja etsit anteeksiantoa synnistä, tulee puhtaampi ja pyhempi tunnelma sieluusi.

Kun rukoilet jokapäiväisiä siunauksia, muista, että Herra voi nähdä, että se ei ole ehkä sinun parhaaksesi tai hänen kunniakseen antaa sinulle juuri mitä kaipaat. Mutta hän tulee vastaamaan rukoukseesi juuri sillä tavalla joka on sinulle parhaaksi.

Kun Paavali rukoili, että piikki hänen lihassaan poistettaisiin, vastasi Herra hänen rukoukseensa, ei poistamalla pistintä, mutta antamalla hänelle armon kantamaan koetuksissa "Minun armossani", hän sanoi, "on sinulle kylliksi" Paavali iloitsi vastauksesta hänen rukoukseensa, ja julisti "Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan." Kun sairas pyytää saada terveytensä takaisin, Herra ei aina vastaa heidän rukoukseensa juuri niin kuin he haluavat. Mutta vaikka ei heti välittömästi parantuisi tulee hän antamaan heille jotain joka on paljon arvokkaampaa, Armoa kantaa sairaus.

Jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se Hänelle annetaan. Mutta anokoon uskossa, ollenkaan epäilemättä; sillä joka epäilee, on meren aallon kaltainen jota tuuli ajaa ja heittelee.



- - teksti on sivustolta ellenwhite.se Haluaisitko tulostaa tekstin traktaattina, voit tehdä sen ellenwhite.se
afsn nr:1
afsn nr:2
afsn nr:3
afsn nr:4
afsn nr:5
afsn nr:6
afsn nr:7
afsn nr:8
afsn nr:9
afsn nr:10
afsn nr:11
afsn nr:12
afsn nr:13
afsn nr:14
afsn nr:15
afsn nr:16
afsn nr:17
afsn nr:18
afsn nr:19
afsn nr:20
afsn nr:21